Friday, October 30, 2009

Cuti Seminggu...

Sekarang ni aku tengah bercuti selama seminggu..so balik kampung di Perak la..tak sanggup aku nak duduk kat Tg. Malim tur sorang2..nanti ada benda lain pulak yang temankan aku..he he..lagipun kawan2 lain macam Hasif, Epol, Joe dan Sam semuanya balik kampung jugak..tapi aku dengan Sam antara orang yang terakhir balik kampung...sebab masa petang aku nak balik tur..Kota Malim memang dah betul2 sunyi dan tinggal beberapa biji motosikal jer yang ada kat bawah tur..kebanyakannya budak proton punya..

Kat kampung tak ada aktiviti menarik yang aku buat selain makan dan tido..so tak hairanlah kalau berat badan aku semakin meningkat..untuk menurunkannya kembali aku ambil kesempatan untuk berpuasa..selain dapat menambahkan amal ibadah, dapat la jugak kontrol berat badan..aku ada semangat nak berpuasa sebab ibu kesayangan aku turut berpuasa semata-mata untuk menemankan aku..kalau aku sorang2..rasanya puasa hanya tinggal kenangan..he he..bab paling seronok ketika berpuasa dah tentulah saat berbuka..walaupun berpeluang nak makan macam2 tapi aku hadkan sedikit sebab tak nak over kenyang..nanti plan diet aku kurang menjadi..cuti seminggu aku dapat berpuasa tiga hari..kira ok lah jugak..patutnya esok aku puasa jugak..tapi mak ada plan nak g umah akak kat Kampar..so terpaksalah tak puasa sebab akak dah masak macam2 dan abang ipar pulak dah belikan durian kampung untuk kitaorang..he he..tak sabar nak makan durian lagik...tapi kena control jugak sebab sebelum ni aku pernah makan durian dengan banyaknya hingga aku demam..he he..so ambik iktibar dari pengalaman lepas...

Esok lepas g umah akak..terus nak kena balik Tg. Malim sebab Isnin dah mula semester baru..risau jugak sebab result exam tak kuar lagi..cuma harap2 result exam ok sebab tak study banyak sangat pun..tak tahu nak study apa sebab terlalu banyak yang nak diberi perhatian..tapi semuanya dah berlalu..so lupakan jer..pasrah jer dengan result yang akan kuar nanti..

Oppss lupa pulak..masa cuti ni jugak..aku dan kawan2 lain kena cari dan pilih sendiri sekolah untuk praktikal..mujurlah aku dapat sekolah kar area Klang jer..sek men keb Tengku Ampuan Rahimah, Klang..aku pilih sekolah area klang sebab aku dah biasa jugak stay kat sana sebelum ni. Lagipun apa yang penting, sewa rumah kat area situ lebih murah jika nak dibandingkan dengan area Shah Alam, PJ atau Sunway...aku harap proses praktikal yang akan berjalan pada bulan Mac hingga Mei tahun depan akan berjaya dengan cemerlang..kalau semuanya ok, aku akan praktikal kat sekolah tur dengan Hasif...

Ok la..cukup untuk kali ni..nanti ada masa aku update lagik yer..

No comments:

Post a Comment