Tuesday, August 18, 2009

Fitnah @ Gosip?

Aku yakin kat dalam dunia nie tak ada siapa pun yang suka difitnah atau digosipkan..namapun fitnah..dah tentulah berdosa sebab ianya mampu memecahbelahkan umat manusia..inilah yang terjadi pada diri aku di sini..sangat keji sebab aku difitnah oleh seseorang yang mengatakan aku mempunyai skandal dengan kawan baik aku sendiri..tak cukup dengan itu, dia juga mengatakan kawan baik aku dikuarantin gara2 H1N1...

Pasal kuarantin tur aku tak kisah sangat..tapi pasal skandal tur yang aku paling bengang.. sebabnya dia bercerita kepada kawan2 dia yang tidak kenal dengan kami berdua..akibatnya ada juga yang percaya..tapi Allah maha adil..dalam kesibukannya memburuk2kan kami berdua...salah seorang rakannya bertemu dan memberitahu kepada kami tentang perkara sebenar..jadi sekarang kami lebih berhati-hati dan tidak mahu menjalinkan sebarang hubungan dengan dia lagi..sangat sukar bila niat baik untuk bersahabat, di pandang negatif oleh orang lain yang tak tahu atau buta erto nilai persahabatan....bak kata Ana dalam kata-gua.blogspot.com...
fitnah adalah hukuman tanpa mahkamah!

No comments:

Post a Comment