Sunday, August 30, 2009

Salam Merdeka...

Tahun nie dah 52 tahun negara kita merdeka..tapi pengisiannya pada aku masih sama macam tahun2 yang lepas...ntahla..tak ada apa yang menarik untuk aku perkatakan selain daripada keadaab politik negara yang semakin teruk, buruk dan lapuk! Tapi yang paling aku benci bila melihat atau membaca tentang orang Melayu yang saling bertelagah, bergaduh, bertikam lidah dan asyik menyalahkan antara satu sama lain bila sesuatu isu berlaku..aku pelik..kata Melayu, tapi kenapa tidak bersatu? kata Islam tapi kenapa selalu bertindak kejam? kata bijak tapi kenapa selalu tiada pertimbangan apabila bertindak? Aku sebagai rakyat Malaysia harap2 situasi ni akan berubah jua nanti...bila aku tak pasti..yang penting Malaysia, tanah airku tetap di hati walau apa jua yang terjadi. Kepada semua warga Malaysia yang menganggap tanah bertuah ini sebagai negara sendiri...salam merdeka aku ucapkan...SELAMAT ULANGTAHUN KEMERDEKAAN YANG KE-52!!!

No comments:

Post a Comment