Tuesday, March 31, 2009

Kesian kat abu...

Demam yang Abu hadapi selama beberapa minggu terjawab sudah puncanya..bukan demam denggi seperti yang kawan2 jangkakan tapi penyakit lain yang terlalu peribadi untuk dinyatakan di sini..Apapun aku dan kawan2 yang lain tetap doakan Abu kekal sihat dan kembali ceria seperti sebelum ini..

Wajah lesu selepas pembedahan..tak larat nak makan pun..lebih teruk makanan yang diberi macam tak sesuai jer untuk orang yang baru lepas pembedahan..tapi nak buat macam mana, itu makanan yang disediakan..terpaksalah telan jer.. he he..

Inilah makanan tersebut...bagi orang sihat macam aku nie memang menyelerakan..tapi bagi orang sakit semuanya rasa pahit bila nak ditelan...Aku ada bawakkan maggie untuk Abu..tapi dah tak sedaplah sebab maggie tur dah kembang..he he..

Abu tak larat sangat nak layan kawan2 yang datang melawat..mungkin kesan ubat bius selepas pembedahan kot..dia asyik rasa mengantuk jer..tapi tak lama la sebab kawan2 yang datang selalu buat lawak supaya dia kelihatan lebih ceria...

Trisha dan Hairy yang setiap hari datang melawat Abu..memang bagus dapat kawan2 yang macam nie..Tapi hari ni dengar cerita mak Trisha masuk hospital pula sebab kena Appendiks..Sabar k Trisha..harap2 semuanya beransur baik..

Masih sempat lagik ambik gambar..saja buat kenang-kenangan..he he..

Trisha dan Hairy pun apa kurangnya...mujurlah Abu tak tertekan dengan perangai kitaorang..kalau aku.. mungkin aku dah campak diaorang berdua tur ikut tingkap.. he he..lawak jer..
Kitaorang paksa Abu angkat kepala walaupun dia tak larat sangat..terpaksalah dia gagahkan jugak..memang kelakar tengok muka dia masa nie..dia bukan jer nampak tak sihat tapi dah nampak kurus sangat..dekat 10 kilogram berat dia hilang gara2 demam teruk nie..harap2 semuanya akan menjadi baik seperti sediakala tak lama lagi..Amin!

Trisha tengah suapkan abu makan bubur..lepas makan bubur ni semangkuk barulah Abu nampak bertenaga dan bersemangat sikit...lapar katanya..tapi makanan yang disediakan oleh pihak hospital pulak tak begitu memberangsangkan..manakala nugget dan kentang goreng yang diorder oleh Trisha telah dilahap oleh aku dan Hairy..sabar jer la..

Inilah wajah2 sedih Abu ketika terpaksa menyuap makanan keras tur..sikit jer dia makan..mujurlah aku bawak maggie dan air jus mangga..so bolehlah dia makan dan minum dengan selera sikit walauun maggie tur dah kembang...cepatlah sembuh Abu..boleh kita g tengok Talentime dengan kawan2 yang lain...

No comments:

Post a Comment