Saturday, March 28, 2009

tiba2 rasa malas...

Masa ni kenduri kahwin umah kawan aku..ini anak buah aku, Aimien..dah mula buat perangai sebab panas kat umah kenduri tur..mujurlah makanan yang disediakan sedap2 belaka..he he..bila bercerita bab naik pelamin nie..ada jugak orang tanya aku bila nak kahwin..tapi jawapan aku tetap sama dari dulu sampai sekarang..
'bila ada jodoh'
**********************************
Tak tahu kenapa tiba2 jer aku rasa malas..malas nak kerja..malas nak 'iron' baju dan macam2 lagi la malasnyer....lebih teruk buku yang dah dekat sebulan aku beli pun aku malas nak baca..selalunya aku memang pantang dapat buku baru..sanggup bersengkang bijik mata nak habiskan jugak...tak kisahlah esoknya kerja atau cuti..aku pun tak tahu penyakit apa yang dah merasuk aku nie.. he he


Tapi sekarang nie aku tak boleh nak fikir sangat tentang perasaan malas aku nie..kalau aku ikutkan sangat, maksudnya tak menjadilah semua kerja aku..so aku tak nak fikir sangat dan teruskan kehidupan macam biasa...


Hari nie agak best la jugak sebab aku terserempak dengan beberapa orang kawan lama yang memang dah lama sangat tak jumpa...Paling terkejut bila aku terjumpa dengan Norhayati dan aku tanya dia dah berapa orang anak sekarang..dia punyalah marah sebab katanya sampai sekarang dia tak kahwin2 lagik..keliru aku sebab sebelum ni aku dengar cerita dia macam dah kahwin...apatah lagik masa kat zaman persekolahan dulu dia ni antara yang top lah jugak...he he..tapi tak kisahlah dia dah kahwin atau tak..apa yang penting dia bahagia dengan hidup dia..buat aku bertambah terkejut beruk bila dia cakap kerja kat seksyen 18, shah alam..punyalah dekat dengan tempat aku kerja, tapi kitaorang tak pernah ditakdirkan untuk berjumpa..sabar jer la..


Orang kedua yang aku jumpa Shidah..dia dah kahwin dan punya dua orang anak..sorang lelaki dan sorang perempuan..sampai sekarang aku tak pernah jumpa anak2 dia lagik..katanya lasak sangat masa kat rumah..dengan dia ni pun lama tak dengar jumpa..tapi hobinya sejak sekolah sampai sekarang tak pernah berubah..baca novel..paling giler dia pernah beli 11 buah novel terbaru dan habis dibaca dalam masa yang terlalu cepat..macam robot..tapi sekarang ni bila dah ada anak dua orang, dia lambat sikitlah nak habiskan novel2 yang dia baca..iyalah nak kena uruskan anak, kerja dan keluarga..patutlah aku nampak dia sekarang ni makin kurus..kurus tak per..yang penting sihat...


Kawan ketiga yang aku jumpa..Juliana Ali..dia nie rupanya dah berhenti kerja dan sekarang duduk dengan suami dia kat Sabak Bernam..katanya dia berhenti sebab kemelesetan ekonomi..sekarang nie dia tengah fokus dengan ladang penternakan ayam kampung yang dibuat secara organik..aku doakan dia dan suami akan menjadi penternak berjaya suatu hari nanti...


Itulah cerita serba sedikit tentang kawan2 aku yang aku jumpa hari nie..walaupun singkat tapi kitaorang sempat bertukar banyak cerita..aku harap hubungan kitaorang sebagai kawan tak akan putus sampai bila2...

No comments:

Post a Comment