Tuesday, March 31, 2009

Sangat kurang ajar!!!


Aku betul2 geram hari ni bila ada satu insiden yang berlaku kat depan mata aku..Insiden yang sangat menyakitkan hati..mujurlah tak terjadi pada aku...Begini kisahnya...

Jalan kat Klang memang setiap hari jam sebab ada 'constructions' kat situ.. so setiap pagi semua orang kenalah bertimbang rasa sikit..pendek kata tak bolehlah nak pentingkan diri sendiri jer...Aku bersyukur sebab setiap pagi ada polis trafik yang menjaga lalu lintas membuatkan perjalanan menjadi sedikit lancar..aku dapat bayangkan, kalau tak ada akak2 atau abang2 polis tur bertugas, mesti kesesakan jalan raya bertambah teruk..

Tapi yang membuatkan aku geram bila ada orang yang tak tahu menghargai tugas2 murni yang dijalankan oleh polis trafik tersebut..Ada ke patut seorang pemandu kereta memaki hamun seorang polis trafik gara-gara polis tersebut menyuruhnya berhenti seketika untuk memberi laluan kepada kereta lain daripada arah yang bertentangan..Paling kesian sebab polis tersebut seorang wanita yang memang lemah lembut..

Bagi aku itu normallah sebab dia hanya menjalankan tugasnya...so kita kenalah respek dengan dia..tapi aku memang tabiklah kat polis tersebut sebab dia tetap bertegas dengan apa yang dilakukannya kerana apa yang dibuatnya itu memang betul...itu yang membuatkan pemandu gila tu tak puas hati..aku tengok muka pemandu tur pun rasa macam nak sepak jer..sangat kurang ajar!!! Sepatutnya orang macam tur perlu dihapuskan dari muka bumi ni..baru tenang sikit...

No comments:

Post a Comment