Sunday, April 5, 2009

Kedah - Bhau...

Masa g Kedah sempat jugak jumpa Bhau dengan isterinya, Kak Pah..aku pun tak tahu kenapa kitaorang panggil dia Kak Pah walaupun namanya langsung tak ada kena mengena dengan Sharifah...he he..kitaorang pun sempat la g makan kat kedai makan nasi lemak Apit..memang sedap dan menyelerakan...

Keadaan kedai nasi lemak tu ringkas jer..tapi memang ramai orang yang makan kat situ..lagi seronok sebab bukan sahaja nasi lemak dia sedap..malah air pun sedap..memang tak rugi la sesapa yang datang makan kat situ..

Inilah tuan punya kedai..tapi tak sempat nak ambik gambar muka dia..sentiasa sibuk nak ambil order pelanggan..bila tengok si Apit nie, aku mesti teringat kat Pija..

Inilah dia Kak Pah..tapi tak bersedia untuk diambil gambarnya kot sampai terpejam mata..sekarang nie dia tengah mengandung anak sulung..baru empat bulan dan perutnya pun masih kecil lagi..harap2 kandungannya akan membesar dengan sempurna..

Kak Pah dengan muka yang baik dan ayu..sebenarnya ini kali pertama aku jumpa dia..nampaknya dia boleh bersembang gak..so kira Ok la..

Inilah kawan aku Bhau..kitaorang dulu pernah bergaduh jap atas sebab2 yang terlalu peribadi.. he he..Tapi mujurlah dia ok gak akhirnya..aku pun dah mintak maaf kat dia sebab itu memang salah aku..cuma akau tak tahu apa yang aku buat tur dia sangat2 tak suka dan buat dia betul2 marah...Try tengok pinggan kitaorang..semuanya licin.. he he..

Pasangan yang bakal jadi papa dan mama tak lama lagik..tengok badan Bhau tetap sama macam dulu..kurus kering..dah tak boleh nak gemuk agaknya...

Walaupun dah tua..si Bhau ni tetap perangai macam budak2..Rock katanya...harap2 nanti dah jadi bapak budah berubahlah yer..he he..dalam ramai2 kawan2 aku masa belajar kat UUM dulu, dia antara kawan yang aku masih kawan lagik la..ramai jugak kawan2 lain yang dah 'berkubur' sebab tak tahu dah ke mana..tapi aku harap suatu hari nanti semua kawan2 lama dapat berkumpul..dapatlah kita bakat ayam dan ikan kat Tasik Guthrie macam dulu2.. he he

No comments:

Post a Comment