Sunday, May 31, 2009

Rumah Orang2 Tua Al-Ikhlas, Puchong...

Baru-baru ni aku kena buta liputan tentang rumah orang2 tua Al-Ikhlas, Puchong..Aku g dengan Wanie, Miza dan Remy..masa mula2 tur semuanya OK..aku dan Wanie seperti biasa la, buat interview dengan beberapa warga emas yang ada kat situ untuk kolum masing-masing..tapi paling tak seronok sebab masa kitaorang nak balik, Makcik Munah menangis..Wanie pun dah tak dapat tahan rasa sebak dia..Miza apatah lagi..tapi nak buat macam mana..inilah namanya kehidupan..cuma aku berdoa agar semua warga emas yang ada kat rumah tur kekal bahagia buat selamanya...

Inilah Makcik Munah..masa mula2 semuanya OK..tapi bila tiba masa nak balik, dia rasa sedih sangat...mungkin dia teringatkan anak2 dia kot..pada aku, kalau ada anak2 yang sanggup hantar ibu atau bapa diaorang kat tempat macam nie, aku tak kisah. Tapi tolonglah datang tengok dan jenguk2kan mereka..seminggu sekali pun cukuplah..sebabnya semua warga emas kat sini, sangat merindui keluarga mereka..

Ini Uncle Chan..Dia muslim. Dalam usianya yang semakin meningkat dia masih boleh dikategorikan sebagai sihat lagi..tapi biasalah kadang2 dia akan rasa sakit..apa yang paling aku suka sebab semua soalan aku, dia dapat jawab dengan baik..tapi apa yang tak seronoknya sebab dia tak nak cakap yang betul tentang anak2 dia..mungkin dia rasa sedih dan rindu kot..

Inilah wajah2 Uncle Chan masa aku tengah interview...

Sesekali dia akan diam sebelum menjawab soalan..mungkin ada banyak benda yang sedang dia fikirkan sekarang nie..

Bila tengok gambar nie..korang fikirlah sendiri apa emosi yang sedang bermain di fikiran Uncle Chan dan apa pulak perasaan aku masa tur...tak boleh nak ceritalah...

4 comments:

  1. isk...
    tercuit ati aku pepagi neh...
    gambar2 yg penuh dgn mesej kemanusiaan yg tebal dgn emosi...

    ReplyDelete
  2. Hi, Boleh saya tahu address rumah orang tua2 al-ikhlas ini?

    ReplyDelete
  3. salam bro.. kalau boleh msg au kat no aku ni.. no tepon rumah alikhlas serta alamat die.. aku nak buat projek kemasyarakatan.. bleh? no aku.. 0172294837..

    ReplyDelete
  4. assalamualakum..tuan admin..mohon kebenaran guna gambar-gambar berkaitan rumah orang tua2 nie..cadang nk create blog untuk rumah orang tua2 nie.pastu nk iklan kat web untuk kutipan dana..tq

    ReplyDelete