Wednesday, May 27, 2009

Suatu Ketika...

Jap lagi aku nak g assingment kat Matic, Jalan Ampang, KL..ada PC Suatu Ketika, program Astro..aku sendiri pun tak tahu apa benda nyer tur..tapi aku pergilah jugak sebab sekarang baru habis deadline dan aku perlu cari bahan2 baru untuk isu yang akan datang..

Tadi aku call Imah Own dan Fendi..Imah sekarang ni cuti bersalin dan banyak menghabiskan masa dengan tidur di rumah. Memang menyeronokkan kalau aku dapat tidur macam dia sekarang nie..tapi aku tak bolehlah buat macam tur sebab aku tak nak gemuk..Fendi pulak tak boleh cakap panjang sebab ada meeting...sabar jer la..he he

Semalam hari paling teruk pada aku..sebab waktu sarapan aku makan nasi yang dibekalkan oleh kakak Yatt, tengahari pulak aku makan mee goreng masa buat liputan tentang rumah orang-orang tua Al-Ikhlas kat Puchong...Masa makan tur aku siap mintak kicap lagi...sebab mee tur lagi sedap makan dengan kicap..Paling menyakitkan hati malam tadi kawan serumah aku belikan nasi lemak untuk aku..dia belanja katanya...aku memang lapar, tapi aku seboleh2nya try elakkan makan malam..tapi bila orang dah belikan, kena la aku makan. Tapi aku tak habis makan.. bukan sebab tak sedap..cuma nasi lemak tur terlalu pedas pada aku..lauk kerang, ikan bilis, sambal tumis dan telur goreng tur memang dah kena dengan selera aku, tapi tak boleh nak habiskan sebab pedas sangat. Aku cuba neutralkan rasa pedas tur dengan kicap lemak manis yang memang wajib setiap kali aku makan, tapi tak boleh jugak..pasrahn jer la..dengan itu jugak secara rasminya hancurlah diet aku semalam..pagi tadi aku dah makan nasi lemak dan untuk lunch dan dinner aku hanya boleh makan buah2an atau makanan ringan jer..jangan nak menggatal makan benda2 berat pulak...

Malam Selasa lepas aku g cabut gigi..tak sakit sangat tapi doktor tur terpaksa belah sikit gusi aku sebab gigi aku ada masalah untuk dicabut..akibatnya aku menerima dua atau tiga jahitan di bahagian gusi...Selasa depan aku kena g sekali lagi klinik tur sebab aku perlu menanggalkan jahitan tur pulak..sebab cabut gigi, setiap hari aku kena makan ubat yang dibekalkan oleh doktor tu..aku dah la tak suka makan ubat..tapi kena makan jugak walaupun setiap kali makan ubat, air mata aku pasti akan mengalir..trauma dengan ubat!!!

1 comment:

  1. cantiknya gambar bunga matahari tu beb...
    mana ko dpat?
    anyway, bawak2la berehat pasal gigi tuh
    [setau aku ko la orang paling rajin gosok gigi pas makan, cane bleh rosak gak?]

    ReplyDelete